مقالات آموزشی

سفارش و طراحی تندیس آماده – ساخت تندیس فوری

سفارش انواع تندیس پلکسی گلاس + ساخت فوری

تندیس یا مجسمه پیکره‌ای است که اغلب به هدف یادآوری یا به نمایش گذاشتن وجود یک انسان، شیء، حیوان یا واقعه ساخته می‌شود. تندیسها معمولا در جشنواره ها و همایشها استفاده شده و به عنوان یادبود از آن جشنواره به افراد اهدا می شود. البته امروزه آنها جنبه تبلیغاتی نیز پیدا کرده اند و شرکتهای خصوصی نیز برای قدردانی از مشتریان و کارمندان خود در مناسبت های خاص برای تقدیر از افراد در یک ‏سمت شغلی معین و یا به دلیل کسب مقام و یا ارائه دستاوردی ارزنده، به آنها اهدا می کنند. برای ساخت آنها معمولا از لوگو یا المانهای مشخص شرکتها یا جشنواره ها استفاده شده که با دیگر عناصر ترکیب شده و در نهایت تندیس را به وجود می آورند .

امروزه اهدای جوایز و یادبودها همواره نقش موثری در تشویق افراد و سازمان ها به ادامه فعالیت مؤثر و رو به پیشرفت خود دارد. تندیسها در واقع نوعی از این جوایز هستند که علاوه بر اثر گذاری معنوی خود، به نوعی شیوه ای از تبلیغ غیر مستقیم نیز به شمار می آیند. در واقع افراد با دریافت آن ها از شما و گذاشتن آنها بر روی میز یا کمد خود علاوه بر احساس خوبی که دریافت می کنند همواره شما را به یاد می آورند.

ساخت تندیس آماده

تندیس آماده از دوبخش بدنه و پایه تشکیل شده است. بدنه تندیس فوری بر روی پایه آن قرار می‌گیرد. ساخت بدنه و پایه تندیس آماده به طور مجزا انجام می‌شود. جنس پایه تندیس آماده غالبا از شیشه، پلکسی، کریستال، چوب و در موارد نادر از فلزات می‌باشد. به طور کلی تعیین جنس پایه آن به نظر مشتری بستگی دارد. مشتریان نیز با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانند هر کدام از نمونه‌های ذکر شده را سفارش دهند. قسمت اصلی تندیس آماده که بدنه آن می‌باشد نیز معمولا از جنس کریستال یا پلکسی گلس ساخته می‌شود. تعدادی زیادی طرح برای تندیس آماده در حجم‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارد که مشتریان می‌توانند هر کدام از آنها را سفارش دهند. البته بدنه فلزی این نوع تندیس نیز وجود دارد. اما در اکثر موارد مشتریان اجناس کریستال و پلکسی گلس را انتخاب می‌کنند. پس از آن که بدنه و پایه تندیس مورد نظر مشتری انتخاب شد نوبت به چاپ و حکاکی بر روی آن می‌رسد. در این مرحله مشتری می‌تواند متن و لوگوی مورد نظر خود به صورت چاپ لیزری و یا هر شیوه دیگری بر روی بدنه یا پایه آن حک کند.سپس با اتصال بدنه و پایه تندیس آماده مورد نظر آماده تحویل به مشتری می‌باشد.

سفارش تندیس آماده

سفارش دهنگان به چند دلیل تندیس آماده را انتخاب می‌کنند. معمول‌ترین دلیل استفاده از آن در اختیار نداشتن زمان کافی برای طراحی و ساخت یادبودی اختصاصی است. همچنین اگر یادبودی که در نظر دارید نیاز به طرح سه بعدی عجیبی نیز نداشته باشد، استفاده از نمونه‌کارهای آماده بسیار مناسب می‌باشد. ضمنا در مواردی که تعداد سفارش اندک باشد نیز استفاده از تندیس آماده بسیار مقرون به صرفه است. زیرا سفارش دهنده هزینه طراحی و قالب گیری را نمی‌پردازد. برای سفارش تندیس آماده می‌توانید نخست با همکاران ما در شرکت نشانه ساز به صورت حضوری یا تلفنی تماس برقرار نمایید. همکاران ما به شما مشاوره‌های لازم در این زمینه را ارائه می‌دهند. سپس به شما تعدادی نمونه کار تندیس آماده معرفی می‌کنند. البته می‌توانید در سایت ما و در انتهای مطلب نیز تعدادی از طرح‌های پیشنهادی را ببینید. سپس نمونه کار مورد نظر خود را به ما ارائه دهید. در این مرحله همکاران ما در شرکت تولیدی نشانه ساز مشاوره نهایی را به شما ارائه می‌دهند و هزینه نهایی را نیز تخمین می‌زنند. در صورت موافقت شما، مراحل ساخت سفارش شما در کارگاه آغاز می‌شود.

اصول مهم در طراحی تندیس

در طراحی و ساخت یک تندیس شکیل و زیبا موارد مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کرد:

  1. در ابتدا سعی کنید اصول هندسه و تقارن را در طراحی تا حد ممکن رعایت کنید و یک تقارن و زیبایی هندسی به وجود آورید.
  2. دوران شلوغ کاری و پر کار نمودن محصول گذشته است و این روزها زیبایی در سادگی نهفته است. تا جای ممکن طراحی را ساده و مینیمال در نظر بگیرید.
  3. از استفاده کردن متن های طولانی و بی فایده روی بدنه تندیس پرهیز کنید.
  4. کنتراست و تمایز رنگها را همواره مدنظر داشته باشید. برای مثال همواره سعی کنید از پایه با رنگی متمایز از بدنه اصلی کار استفاده کنید. این کار باعث جلوه بیشتر کار می شود.
  5. از بکار بردن رنگهای جیغ مانند نارنجی قرمز و… مگر در موارد خاص بشدت پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید